Laatste ronde... Alle remmen gaan los!! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van CaatenRo - WaarBenJij.nu Laatste ronde... Alle remmen gaan los!! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van CaatenRo - WaarBenJij.nu

Laatste ronde... Alle remmen gaan los!!

29 Januari 2014 | Ecuador, Guayaquil

De laatste ronde... de laatste vlag die we erbij krijgen... Ecuador...

We vliegen van Lima naar Quito de hoofdstad in Ecuador...
Deze keer staat er niet een persoon maar 2 personen op ons te wachten... M'n neef Rutger die het maar een half jaar op land kan uit houden en dan weer naar zee moet en z'n vrouw Juliana die super lekker kan koken... Vooral garnalen... Niks is er meer gepland maar zeker dat er avonturen gaan komen... Alleen wat..? Dat is voor ons allen ook nog de vraag... Caat komt ziek aan en de grote zwart jeep van Rut heeft nog een xtra opfris beurt nodig... Alle remmen gaan los en worden vernieuwd... Met een langzame start zijn we er dan helemaal klaar voor... De koers wordt ingezet richting de bergen opweg naar een actieve vulkaan... Met de dames achterin, worden ze vorstelijk rond gereden door de 2 formule 1 coureurs... Iedere regel wordt hier dan ook aan ons laars gelapt en scheuren dan ook slinger de slang door de bergen... links of rechts er voorbij... duwen en afsnijden... en soms maken we er spontaan een 3 baans weg van... Met de muziek van James Bond op de achtergrond komen we al aardig in de stemming... De gas gaat verder onderin totdat... De auto 180 graden draait en met de handrem tot stilstand komt... Berkade... Ronald Berkade... springt eruit en Bond girl er achteraan... Een staalkabel van een kilometer lang brengt Bond and Bond girl verder... zonder "enige" twijfel hangen ze er onder en razen ze zo de diepte van de canyon in... Als stipjes in de verte verdwijnen ze... Voor de actieve vulkaan hebben we pech die is verstopt in de wolken maar voor de vulkaan chimborazo zijn we net op tijd... niet meer actief maar wel de hoogste berg op aarde gemeten van het middelpunt... Dit komt omdat hij dichtbij de evenaar staat en de aarde daar breder is... De Evenaar daar hebben we ook nog even een toeristische foto gemaakt op de middenlijn van de Aardbol... Guayaquil de stad waar Rutger en Juliana hun 5 sterren hotel hebben staan... met een mooi uitzicht vanaf het balkon... De heerlijke maaltijden van Juliana en een butler die alles regelt... Worden we verwend in Guayaquil... Onderweg hebben we express geen seafood gegeten om ziekte te voorkomen... maar met alle garnalen kwekerijen hier in de buurt wordt dat dubbel en dwars ingehaald... Iedere dag liggen ze dan ook voor me op bord totdat we er zelf rose/rood van zien... Dat is als je maar net even te lang hier op het strand zit... Canoa een plaats aan de kust van de grote oceaan... Het water hier is super lekker en zonder enige rilling loop je zo door... Met grote golven en een plank ben je hier de beach boy van het strand... Samen gaan we dan ook een poging ondernemen om deze boy and girl te worden...Het lukt ons een paar keer mee te surfen met een golf maar we druipen nat af voor de titel... De vele cocktails volgen en slaan geen een happy hour uurtje over... Rutger met z'n zeebenen, Juliana met d'r kook/dans technieken, Caat met d'r nieuwe surfboy en ik al zwalkend om overeind te blijven dansen we op het strand tot de zon al ver onder is... De volgende dag verlaten we het strand maar niet voordat we "hulp"...!!! gaan bieden... Ze zijn een podium aan het bouwen op het strand en een vrachtwagen zit vast... Een mooi klusje voor Rutger en ik om met de 4x4 te spelen... uuuhh hulp te bieden... met Rutger als tow master en ik als paardentemmer van alle krachten... Begint de auto te graven in het zand... en zoekt naar grip... De chauffeur gast mee en nog wat ecuadorianen lopen te duwen... Met de power van de 4x4 vliegt het zand om de oren... De optocht komt langzaam in beweging en de jeep sleurt er alles uit... Dat was even vet spelen... hulp bieden... We vliegen weer met de jeep richting het 5 sterren hotel waar we de laatste dagen relaxed verblijven... en gaan ons dan goed voorbereiden op de terug vlucht... We krijgen praktijk lessen van Rutger... Ieder knopje en hendel heeft zn functie... en wordt "vluchtig" uitgelegd... De motor wordt gecontroleerd en in theorie is het Klm toestel Lady Miranda Schonk van Rutger er helemaal klaar voor... We taxiën naar de startbaan en zetten de koptelefoons op voor communicatie onderling en... een professionele look... nog een andere checklist wordt grondig door gevlogen en we zijn er klaar voor om de aardbol te verlaten... De motor draait harder en harder en het KLM toestel maakt snelheid... In de verte komt het hek van einde startbaan al dichterbij... en we rollen nog steeds over de grond... Rutger houdt de airspeed goed in de gaten... en als er voldoende lucht onder de vleugels door komt... wordt het KLM toestel Lady Miranda Schonk opgetild en hangen we in de lucht... Wow... Wat mooi... je beleeft het veel meer... als in zo n groot vliegtuig waar je heel de tijd de beste positie bij het raampje probeert te vinden... Met een mooi uitzicht klimmen we omhoog... Breakie break... Rutger praat even met de toren om te melden dat er een Boeing van KLM is bij gekomen... We vliegen over de garnalen kwekerijen... mmmh... Zo genoeg gelikkebaard naar die garnalen nu is het jouw beurt... Rutger trekt zn handen terug... let even op de hoogte... je koers... en dat je recht vliegt... Oke... Veel tijd om nog naar buiten te kijken was er niet... James bond springt normaal in een vliegtuig en komt er zo mee weg... De brabantse boer moest toch even die paar hersencellen goed bij de les houden... Het is een leuk spelletje met die joystick in de hand... Het lukt aardig om de juiste getallen van koers en hoogte in de juiste positie te houden... De vleugels hangen waterpas... tijd voor een nieuwe uitdaging... De Landing... die hebben we toch maar even uit handen gegeven anders werd dit verhaal niks meer... Heel gaaf om zo te kunnen vliegen... Een nadeel wel van die korte vluchten... De stewardess die met de maaltijdjes langs komt heb ik wel gemist... De volgende Co piloot staat klaar en ook die gaat aan de cursus beginnen... De checklists weer van vooraf aan... En ook zij verdwijnen als een stipje aan de horizon... De laatste dagen en uren beginnen te tikken van onze reis... Caat kan niet meer wachten tot we in Nederland zijn en begint dan in de keuken met potten en pannen te "gooien" S'avonds nodigt Rutger hun nederlandse vrienden uit die we gaande weg tegen zijn gekomen in de vakantie... en met zn allen hebben we een gezellige avond met de zelf gemaakte bitterballen van Caat... Die vallen wel in de smaak bij de Nederlanders... De laatste rit met de auto naar de luchthaven... Super BEDANKT... Rutger en Juliana voor de laatste 13 dagen en vooral de vele garnalen... ;-)

We lopen langs de cockpit van het vliegtuig en gluren naar binnen.... nog meer knopjes.... Piloot als je straks nog even je benen wilt streken...
je hoeft het maar te zeggen... we zitten op rij 29 stoel B en C...
Kleine moeite...

Heimwee naar huis nog geen seconde... maar het besef dat de reis erop zit wordt steeds meer...
Het vliegtuig vliegt vooruit en wij met onze gedachtes achteruit...

¡Qué Aventura...!!!

Ondergetekend
Caat en puntje.. puntje.. puntje..

ps.. We hebben gezien dat er veel gevolgd werd maar wie allemaal..??? Bedankt... voor de fans... ;-)

• 01 Februari 2014 - 21:38

2+1/2+1/7 Fans:

Wij! hebben jullie uiteraard gevolgd :-)
    Jullie hebben een hele mooie reis achter de rug!

• 01 Februari 2014 - 23:18

I Don`t Do Touristy Things!!:

Wat een broodje garnaal- verhaal!
    Volgens onze bronnen echter zijn bepaalde details in dit schrijven ook écht gebeurd!!

Mooi hoe het Canopy en het sleepverhaal als een "draad" door het verhaal heen liepen.......en over Miranda Schonk raken we gelukkig niet over uitgepraat!

Jullie kamer in het beschreven hotel, plus de tafel op het balkon zijn nogal beschikbaar!
    Boek gauw weer!!

Jut & Rul

• 02 Februari 2014 - 09:35

Marleen:

Nou nou dat is niet niks wat jullie allemaal hebben gedaan en gezien.
    Zal tegenvallen om weer het moette dit en dat leven in te gaan.
    Wat leuk dat Rutger zijn vliegtuig de naam van Miranda heeft gegeven.
    Fijn dat jullie zo hebben genoten en weer veilig bent aangekomen.
    Groetjes Marleen.

• 04 Februari 2014 - 17:09

Ome Alex:

Een van de leuke dingen van reizen is het thuiskomen!
    Het was leuk om via caatenro een beetje te kunnen meebeleven!

• 07 Februari 2014 - 08:14

Ria:

Wat zullen jullie genoten hebben van een prachtige indrukwekkende reis!