Op een onbewoond eiland.. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van CaatenRo - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland.. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van CaatenRo - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland..

Door: Kapitein koek

02 Mei 2015 | Vietnam, Nha Trang

Het is 6 uur in de ochtend een boot brengt ons een stukje verderop de rivier af naar de drijvende markt...
Vrachtscheepjes vol geladen met... Watermeloen, ananas, aardappel en ga zo maar door wat er allemaal op de markt te koop is, liggen er voor anker... Een lange "mast" op het voordek en boven in de top hangend het stuk fruit of groente wat ze verhandelen aan boord... Iedereen is met z'n "winkel karretje" druk aan het peddelen om bij het juiste schap te komen... Het is weer een drukke boel met z'n allen en dan ook nog de toeristen boten die er tussendoor wringen... Vrolijk glijdt het allemaal langs elkaar heen... De ananas boot daar blijven wij even steken... Net als een houtbewerker schillen en ontpitten ze de ananas voor ons... En voor een goed begin van de dag hebben we verse ananas als ontbijt... We gaan terug naar de grote stad, voor een vliegtuig wat ons noordelijker brengt... Naar huppel de pup eiland 3 uur rijden in noordelijke richting van het vliegveld nha trang en een 20 minuten uit de kust met een bootje... hier wordt het 3 dagen zon, zee, strand en massages... Met een bootje verlaten we het eiland, om verder op voor anker te gaan... We hebben de snorkels en de zwemvliezen mee en gaan op zoek naar nemo... Het is mooi om te zien wat er allemaal nog onderwater leeft... En van alles zwemt er voorbij... Maar geen Nemo... Voor mij wordt het gewoon thuis nog een keer de dvd op zetten... Na een uur snorkelen en liters zeewater naar binnen gekregen te hebben... Heb ik het wel gezien... Ben toch meer een kapitein op de boot als onder de boot... De volgende dag gaat Caat met duikflessen voor het echte werk... 2 duiken staan er op het programma... In verschillende groepjes met ieder een duikbuddy duiken ze onder naar een diepte van ongeveer 20 meter... En volgens caat is het een mooie onderwater wereld... Met Nemo in de hoofdrol... Om 1 uur zou de boot terug zijn op het eiland... of zou de boot toch iets later terug komen..? En ik maar wachten... Dat moest Caat en haar groepje ook toen ze boven kwamen... Nergens geen boot meer te bekenen... Oeps... Ze waren een beetje ver onderwater afgedreven door de onderstroming... Gelukkig waren ze met een groepje en dan is er kletspraat zat en met het vest opgeblazen was het lekker dobberen... Af en toe een keer op het noodfluitje blazen om te laten weten waar ze lagen... Het heeft toch een lange tijd geduurd voordat de boot de verstekelingen op kwam halen... Ondertussen lag ik weer voor de zoveelste keer op de massagetafel... Heerlijk ontspannen... Een relaxed eilandje om niet gauw te vergeten...

• 09 Mei 2015 - 16:24

Lisette :

Heerlijk eilandje! FF in de relaxmodus...Wat een wereld van verschil...En Caat wow iets te ver weg gedobberd..Maar met alle leuke en mooie verhalen veilig weer terug!!!! Klinkt allemaal weer helemaal TOP!!! Jaloers welneeeee :-) Enjoy all the pleasure...liefs

• 11 Mei 2015 - 15:01

Loes:

Hee caat en ro!!
    Wat een gaaf verhaal weer :-). Wat leuk om dat waterverkeer zo te zien! En gaaf Caat, duiken!!!! Wel eng om zo af gedreven te zijn. Moet al bij al een hele belevin zijn geweest. Ook heerlijk een paar dagen zon zee strand. Geniet nog samen!! En een dikke kus